• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tror ni jag får beviljat, samlingslån med medsökande?

G

Gunnarsson

Gäst
Poäng: 0
Godafton!
Precis signerat och skickat in papper samt två lönespecifikationer åt Ikano bank, då dom ville ha det som komplettering, som jag fick beviljat via Lendo (enda träffen) jag fick på lånesökan. Sökt alltså ett lån på 180 tusen.

Har en inkomst på 207 tusen efter skatt i deklareringen 2020, tidigare år 44 och innan det 22 då jag är rätt så ung och har nyligt (i mars) börjat på tillsvidare anställning. 25.500 i grundlön.

Har 13.4% i UC, Score 526 och 6 förfrågningar senaste 12 månaderna

20.300 i kreditkort samt 12.200 i blanco i lån just nu på Ikano.

Medlånetagaren har 589 tusen deklarerad inkomst men endel blancolån.

Kan tillägga att jag sökte för 3 veckor sedan på Ikano ensam på 350 tusen, blev beviljad 228 varav 12k därifrån skulle återbetala lånet jag har hos dom sen 3 år tillbaka. Blev en lång process där dom i början ville endast ha 2 senaste lönespec, sedan ville dom gå igenom med Instantor, tog några dagar så ville dom ytterligare ha arbetsgivarintyg. Väntade & väntade och ringde sedan upp för att kolla status, och då fick jag höra att jag fått avslag pga Instantorn då dom ej kunde se att inkomsten för senaste månaderna enligt Instantor...

Så vad tror ni folket om läget nu, med medsökande. Kommer jag få gå igenom den evigt långa processen som tog 3 veckor med helger imellan, eller lär man få igenom lånet mycket lättare nu med medsökande också utan en långdragen process?

Glad nationaldag på er!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp